Breaking News

CURHAT


Mungkin tak sedikit kite-kite yang terlalu bangge dan merase masih bejaye dengan mase lalunye, sering diingat-ingat, sering dielus-elus cerite dulu-dulu tuh, bahase gaulnye suke nak bangket2. Pernah gak saye cerite yg dulu dulu ke anak eh... anak saye bilang gini "itu duluuuu pak lainlah dengan sekarang" kena omongkan gitu mulai nak manas... lalu ngomel " kau ni kecik2 suke nak bantah orang tue..tau ape kau ni ".
Balek agik cerite soal yg terlalu bangge dgn kisah dulu dulunye...wajar jak kamek betanyak...cerite dulu tuh mane kamek tau, ntah bual ntah tadak pon kamek tak tau. Yang kamek tau tu cerite sekarang jak ni..." Ape yang ade ???" .Kamek kayaknye lebih respek dengan cerite yg kayak gini : "dulu bapak ni tukang harian dek...alhamdulillah sekarang uda bise ambek borongan dengan jumlah tukang 50 orang" ini balak ni...ade kemajuan....bukannye cerite dulu yg kayak gini : "aku dulu ni beribu orang bise aku ajak kerje tp nyatenye sekarang seekok pon tak ade yg nampak."
Kate pepatah lawas " hari ini harus lebih baek dari kemarin ".
Mungkin yg punye cerite dulu-dulu yg uda balak-balak bagi-bagilah pengalamannye, bolehlah ajak-ajak kamek ni yg masih ingusan ni duduk, kali-kali gak kamek bise buat cerite yang lebeh balak dari yang dulu-dulu nih...estafetkan cerite bah..jangan buat diri sorang jak cerite tu..uda itu dibangket bangketkan agik tu...Tue dah..giliranlah pulak.
Kalo same same, satu rel, sejalan tetaplah hasilnye cocok jadi tak ade yang merase kena mbutakkan atau merase kena bualkan...ye ndak..???? Berebut cerite ni lemah dah kiteeee...
_________________________
ade cerite macam gini :

Wak mat mau buat tampak ikan seluang trus die minta tolong wak yadi cari tukang gali, wak yadi akhirnye ketemu wak ami yg siap gali buat tambak...karena besak wak ami ngajak wak jalel, wak yan dan wak yopi bantu gali tambak ....hasilnye mantap luar biase macam danau tempat budak-budak becinte .
Karena lawar tambaknye banyak yg nak buat tambak macam gituk...karena merase yg gali, wak yan pon bilang ke orang-orang bahwe die yg kerje, tak mau kalah wak ami pon ngomong gituk gak, yg lebih parah ni wak yadi lebih mantap agik ngakunye die bossnye padahal cuman nyambongkan mulot jak.
Nah inilah namenye "berebot cerite" 
_________________________________

Haaaa kan kalo estafet ceritenye genah tak ade yg berebot...ayok bah same-same kite buat cerite bagos tadak berebot, yg dulu-dulu paham-paham jaklah klo uda agak tue dorong jak yg masih beringus ni biar siap jadi tue .ye dak ?
Dahlah peneng dah palak ni....nanti dikire merampot pulak hehehehe
(Oiye ini foto saye dulu 2006, pecayak dak ? Kire-kire bual dak saye ni degan foto taon 2006 ni...Samelah macam gituk gak kamek mikirkan kan awak tu..macam pecayak ..macam tadak hehehehe).

Tidak ada komentar